Στο προηγούμενο ερωτηματολόγιο παρουσιάστηκαν πολλά από τα βασικά λάθη των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στην ανάγνωση και την γραφή. Το συγκεκριμένο εστιάζεται σε τυπικά συμπτώματα της διαταραχής της γραπτής έκφρασης και της δυσαριθμησίας (δηλαδή στις χαρακτηριστικές δυσκολίες στα μαθηματικά). Επιπλέον, παρουσιάζονται κάποιες κοινές τάσεις στη συμπεριφορά του παιδιού με ΕΜΔ, καθώς οι δυσκολίες του έχουν επιπτώσεις τόσο στην έκδηλη συμπεριφορά του όσο και στην αυτοεκτίμησή του.
Παρουσιάζει εμφανή δυσκολία να μάθει την ώρα; | |
Ξεχνάει τα κρατούμενα; | |
Νιώθει ανασφαλή και δεν πιστεύει στις ικανότητές του; | |
Δυσκολεύεται να κατανοήσει τις οδηγίες; | |
Μπερδεύει αριθμούς που μοιάζουν οπτικά, πχ 6-9; | |
Κουράζεται γρήγορα από τις σχολικές του υποχρεώσεις; | |
Μπερδεύει τα αριθμητικά σύμβολα, πχ +, -, χ, <, > | |
Δυσκολεύεται να πραγματοποιήσει πράξεις με το μυαλό (νοερά); | |
Συγχέει το δεξί με το αριστερό; | |
Εκδηλώνει επιπρόσθετα προβλήματα συμπεριφοράς ή αντίθετα είναι έντονα συνεσταλμένο; | |
Δυσκολεύεται να κατανοήσει και να μάθει την προπαίδεια; | |
Δίνει την εντύπωση του τεμπέλη; | |
Ξεκινάει τις αριθμητικές πράξεις από τα αριστερά προς τα δεξιά; | |
Παρουσιάζει καθρεφτική γραφή των αριθμών, πχ ε αντί 3; | |
Μπερδεύει τις ημέρες, τους μήνες και τις εποχές; | |
Δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί στα μαθήματά του; | |
Δεν κατανοεί τα κλάσματα; | |
Μοιάζει αδέξιο (τσαπατσούλικο); | |
Σε μία κάθετη αφαίρεση, αφαιρεί τα πάνω ψηφία από τα κάτω; | |
Δυσκολεύεται να διακρίνει το μεγαλύτερο και το μικρότερο; | |
Απαιτείται περισσότερος χρόνος από τα άλλα παιδιά, προκειμένου να τελειώσει τα μαθήματά του; | |
Ξεκινάει κάνοντας μία πράξη (πχ αφαίρεση) και καταλήγει να κάνει μία άλλη (πχ πρόσθεση); | |
Πολλές φορές αρνείται να πάει σχολείο και παραπονιέται για αδιαθεσία; | |
Δυσκολεύεται να οργανώσει τον χρόνο του; | |
Ξεχνάει εύκολα την ύλη, που μαθαίνει; | |
Δυσκολεύεται να κατανοήσει και να λύσει μαθηματικά προβλήματα; |
Αν το παιδί σας εμφανίζει πολλά από τα παραπάνω χαρακτηριστικά, ζητήστε να γίνει μια πλήρης αξιολόγηση, καθώς το παρόν ερωτηματολόγιο είναι ενδεικτικό μόνο. Επίσης αναζητήστε έγκαιρη παρέμβαση, ώστε να βοηθήσετε το παιδί σας να αντιμετωπίσει τις μαθησιακές και ψυχοκοινωνικές του δυσκολίες.
Από την Σοφία Μουρτζούκου,
Ψυχολόγο, Με ειδίκευση στην Ειδική Αγωγή